Jesteś tutaj: Home > Reklama > Reklamy i ich cechy

Reklamy i ich cechy

Reklama jest skierowywana zazwyczaj do szerokiego grona odbiorców. Oglądając telewizje lub czytając gazetę możemy bardzo łatwo natknąć się na wiele jej przykładów. Czasem chcielibyśmy się od nich odczepić ponieważ spiker z telewizji namawiający nas do zakupienia wspaniałego środka piorącego lub też pysznych płatków śniadaniowych może być po jakimś już czasie bardzo irytujący i drażniący. Reklamy telewizyjne kosztują bardzo dużo przez co muszą dawać dobre efekty. Aby były efektywne to z kolei muszą być przeznaczone do obejrzenia przez dużą grupę ludzi. I to sprawia że reklama oddziałuje na masowe zbiorowiska ludzi, a nie jedynie na jedną lub dwie jednostki.

Oczywiście zdarza się, że po wyemitowaniu spotu telewizyjnego wzrost sprzedaży nastąpi o jedną lub dwie jednostki lecz jest to bardzo rzadki przypadek spowodowany zazwyczaj emisją w lokalnej telewizji, a nie ogólnopolskiej. Reklama posiada wiele funkcji, lecz niezaprzeczalną jest funkcja informacyjna. Producent pragnie za jej pomocą przekazać informacje o produkcie. Czasem znamy go dobrze, a wiedza ta jest jedynie przypomnieniem lub uzupełnieniem. Czasem jednak zdarza się, że produkt widzimy po raz pierwszy i z ciekawością słuchamy co też ciekawego producent ma do powiedzenia o nim. Treść w reklamie musi być prawdziwa. Nie wolno kłamać ani oszukiwać, ponieważ jest ona sprawdzana przez odpowiednie instytucje dbające o konsumentów. Tylko odpowiednio zrobiona akcja promocyjna powoduje, ze zwrócą się jakże wysokie koszty reklamy. Musi być zatem zrobiona z pompą i fantazją. Żadnych standardowych tekstów oraz gry aktorskiej. To co zostanie zaprezentowane musi być chwytliwe i łatwo zapadające w pamięć. Wymyślenie czegoś takiego jest oczywiście nie lada wyzwaniem i wie o tym każda osoba zajmująca się zawodowo reklamą. Specjaliści do spraw marketingu wyróżniają wiele rodzai reklamy. Niektóre z nich są bezpośrednie, a więc osoba reklamująca przebywa twarzą w twarz z klientem lecz niektóre po prostu emitowane są w środkach masowego przekazu.

 

Tagi: , ,

3 komentarze do “Reklamy i ich cechy”

  1. Rybak napisał(a):

    jak wolicie reklamy? śmieszne czy poważne?

  2. Wariat napisał(a):

    ja zdecydowanie śmieszne, są najlepsze i zawsze się można pośmiać

  3. Robert napisał(a):

    ja też śmieszne, zwłąszcza ta kampania plusa co była do nich się zaliczała, a przynajmiej na początku

Napisz komentarz

Musisz się zalogować żeby móc komentować.