Jesteś tutaj: Home >Archiwum kategorii: ‘Reklama

Reklamy i ich cechy

Reklama jest skierowywana zazwyczaj do szerokiego grona odbiorców. Oglądając telewizje lub czytając gazetę możemy bardzo łatwo natknąć się na wiele jej przykładów. Czasem chcielibyśmy się od nich odczepić ponieważ spiker z telewizji namawiający nas do zakupienia wspaniałego środka piorącego lub też pysznych płatków śniadaniowych może być po jakimś już czasie bardzo irytujący i drażniący. Reklamy telewizyjne kosztują bardzo dużo przez co muszą dawać dobre efekty. Aby były efektywne to z kolei muszą być przeznaczone do obejrzenia przez dużą grupę ludzi. I to sprawia że reklama oddziałuje na masowe zbiorowiska ludzi, a nie jedynie na jedną lub dwie jednostki.

Oczywiście zdarza się, że po wyemitowaniu spotu telewizyjnego wzrost sprzedaży nastąpi o jedną lub dwie jednostki lecz jest to bardzo rzadki przypadek spowodowany zazwyczaj emisją w lokalnej telewizji, a nie ogólnopolskiej. Reklama posiada wiele funkcji, lecz niezaprzeczalną jest funkcja informacyjna. Producent pragnie za jej pomocą przekazać informacje o produkcie. Czasem znamy go dobrze, a wiedza ta jest jedynie przypomnieniem lub uzupełnieniem. Czasem jednak zdarza się, że produkt widzimy po raz pierwszy i z ciekawością słuchamy co też ciekawego producent ma do powiedzenia o nim. Treść w reklamie musi być prawdziwa. Nie wolno kłamać ani oszukiwać, ponieważ jest ona sprawdzana przez odpowiednie instytucje dbające o konsumentów. Tylko odpowiednio zrobiona akcja promocyjna powoduje, ze zwrócą się jakże wysokie koszty reklamy. Musi być zatem zrobiona z pompą i fantazją. Żadnych standardowych tekstów oraz gry aktorskiej. To co zostanie zaprezentowane musi być chwytliwe i łatwo zapadające w pamięć. Wymyślenie czegoś takiego jest oczywiście nie lada wyzwaniem i wie o tym każda osoba zajmująca się zawodowo reklamą. Specjaliści do spraw marketingu wyróżniają wiele rodzai reklamy. Niektóre z nich są bezpośrednie, a więc osoba reklamująca przebywa twarzą w twarz z klientem lecz niektóre po prostu emitowane są w środkach masowego przekazu.

 

Tagi: , ,

Co najczęściej jest reklamowane?

Produkty które zazwyczaj są ukazywane w telewizji lub gazecie dotyczą najczęściej artykułów które są na potrzebne w naszym codziennym życiu. Są to głównie artykuły spożywcze, chemiczne lub kosmetyczne. Artykuły które są przeznaczane dla osób dorosłych oraz młodzieży są najczęściej pojawiającymi się w telewizji spotami. Bierze się to z podatności na prezentowane w nich sugestie docelowej grupy konsumentów. Nie warto przecież emitować reklam skierowanych dla ludzi którzy ki tka nie zasugerują się naszym spotem reklamowym, gdyż są na działania marketingowców odporni. Takich ludzi jest oczywiście coraz mniej, ponieważ socjaliści z tego zakresu zdobywają coraz to bardziej profesjonalną wiedzę na temat manipulacji konsumentami.

Bardzo ważne jest przy budowaniu kampanii promocyjnej również zamożność klienta. Im jest on bogatszy tym bardziej opłaca się przeprowadzić taka kampanię ponieważ osoba którą na to stać będzie mogła nabyć reklamowany produkt. Osoby biedniejsze lobią oglądać reklamę, lecz ich zachowania konsumenckie związane są z tzw. nieefektywnym popytem, a więc chęcią zakupu nie popartą rzeczywistymi możliwościami gospodarstwa domowego w tym zakresie. Oznacza to, że przy zakupach biorą oni pod uwagę cenę, a nie to czy produkt widzieli na reklamie. Wśród produktów które widujemy w reklamach są serki śniadaniowe, płatki do mleka, masło, mleko, a spoza listy artykułów spożywczych możemy spotkać się z kosmetykami, proszkami do prania, płynami do płukania i artykułami mającymi na celu wspaniale wyposażyć nasz dom. Nie są to jedyne produkty, gdyż ich długa lista zawiera naprawdę bardzo dużo pozycji. Reklamować oznacza promować wyrób oraz przekazywać o jego cechach informacje innym osobom. Dlatego też reklamowanie pomimo że jest bardzo drogie stosowane jest na szeroką skale prze wiele przedsiębiorców. Promocja produktów jest bardzo ważną działalnością dla każdej firmy dlatego też nie powinno nas dziwić, że z każdej strony jesteśmy zasypywani spotami i bilbordami reklamowymi.

 

Tagi: , ,